Welcome

RSS

Puisi : TANGISan Rindu UntukMU

::Tangisan Rindu UntukMU::
Aku hambaMU!
DaripadaMU aku diDATANGkan
KepadaMU aku KEMBALI
Datang dengan perJANJIan
Kembali dengan meLUNASkan perJANJIan
Ya ALLAH!
Aku mungkiri janjiku
Aku lalai dengan GODAan DUNIAwi
Dengan RahmatMU,
Aku 'BANGUN' meLAWAN NAFSU
Di duniaMU, indah tetapi SEMENTARA
Terlalu banyak TIPU HELAH
MemBINASAkan JIWA yang RAPUH
Aku terjaga, aku mencari hidayahMU
Berkelana, melawan 'Nafsu Durjana'!!
Ya ALLAH!
Aku ingin kembali kepangkuanMU
Kembali bersama SINARan IMAN Dan TAQWA
Terpancar cahayaMU di wajahku
MenCINTAiMU seTULUS HATIku
Ingin bertemuMU!
Dalam keadaan ENGKAU suka bertemuku
Ya RABB,akhiri nafasku dalam aku memperhambakan diriku kepadaMU
UCAPAN terAKHIRku لاَ إِلَهَ إِلَّاالله
Wajahku tersenyum, menunggu hadirMU
Tangisanku ini,
Tangisan sejuta nikmat
Hanya KAU yang mengetahuinya
Pancarkan 'matahati'ku ini
Pancaran SINAR KASIH MU!
Menuntun aku menggapai RedhaMU
MeREALISASIkan IMPIANku "BIDADARI SYURGA"
Hanya padaMU aku serahkan segalanya
Hasil Nukilan : Nurulizza Hj Ab Karim
Hanya Mampu Tersenyum


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan